Onderwijs
Global Classroom Project

4TTA in Global Classroom Project about A.I.

On October the 27th both the 4 TTA classes were there in the early evening for the kick-off of the Global Classroom Project with the German International School in Silicon Valley (GISSV). The topic at hand is Artificial Intelligence (A.I.) and to provide some context associate professor De Regt, of Tilburg University, started things off with a keynote. He started with the historical context to then dive into some of the dilemmas we are facing today concerning this topic. How about the robot Alice, who is used in elderly care. In the clip you see an older woman talk to Alice, share stories with her, this to feel a bit less lonely. Even though, seeing it is a robot and not an actual person she is talking to, is the elderly woman in the video indeed less alone?


Later that day, after a well-deserved break with soup and some sandwiches, the students would start up a Skype connection with their counterparts from GISSV. Together they discussed some dilemmas before trying to come up with the research question. Throughout the month of November they have been working on this research question, and in about two weeks time they will present their findings and send the tape to the students in California (and vice versa). Hopefully the students have gained a bit more knowledge on the topic of A.I., and hopefully they have learned a lot from organising and planning in groups (and with people abroad) as well.

Global Classroom Project
Zoeken Tags 
Global Classroom Project

4 TTA in Global Classroom Project over A.I.

Op 27 oktober kwamen beide 4 TTA klassen samen voor de start van het Global Classroom Project met de German International School in Silicon Valley. Het gekozen onderwerp was Artificial Intelligence (A.I.), en om de leerlingen wat context te geven kwam Associate Professor de Regt van Tilburg University langs als spreker. Hij begon met het laten zien van de historische context om vervolgens naar de hedendaagse  dilemmas over te stappen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een robot als Alice, die wordt gebruikt in de ouderenzorg. In een fragment zagen de leerlingen hoe een oudere vrouw sprak met Alice, haar verhalen deelde met Alice, en dit zorgde ervoor dat ze zich wat minder eenzaam voelde. Hoewel, het is wel een robot waar tegen ze praat, dus kan je dan wel zeggen dat ze minder alleen is?


Na de presentatie van de heer De Regt was er eerst een welverdiende pauze met wat soep en broodjes. Vervolgens gingen de leerlingen met hun leeftijdsgenoten van het GISSV in gesprek via Skype. Eerst werd er kennis gemaakt en kwamen er wat dilemmas aan bod, en vervolgens probeerden ze te komen tot een goede onderzoeksvraag. Met deze onderzoeksvraag zijn ze nu al de hele maand november bezig, en begin december komt alle opgedane kennis samen in een presentatie. Deze nemen ze op en kunnen ze op die manier delen met de leerlingen van het GISSV. Hopelijk doen de leerlingen gedurende dit project en de nodige kennis op over Artificial Intelligence, en hebben ze tevens wat geleerd van al het plannen en organiseren (met mensen uit het buitenland zelfs) dat bij een dusdanig project komt kijken.