We scoren goed

 

Een school, iedere school, houdt zijn eigen scores nauwlettend in de gaten. Daarvoor vergelijken we ieder jaar weer onze cijfers met die van soortgelijke scholen en evalueren we onze prestaties meerdere malen gedurende een schooljaar. En als wij dat niet zelf zouden doen, zouden de Onderwijsinspectie en allerlei kranten, tijdschriften en andere nieuwsmedia het alsnog voor ons in de gaten houden. Je kunt als school niet ongemerkt uit de pas lopen.

 

Als je kijkt naar de examenresultaten van onze leerlingen doen we het gewoon goed. Als je de doorstroomcijfers bekijkt (‘Wat gaan leerlingen na de brugklas/het eindexamen doen?’) zie je dat we ook op dat punt een goed figuur slaan. En de gevoelens van veiligheid en de waardering van het schoolklimaat zijn bovengemiddeld; leerlingen voelen zich hier prettig. Daarnaast zijn wij een kansenschool, wat inhoudt dat we leerlingen soms het voordeel van de twijfel geven. Dat gaat vaak goed, maar soms ook niet. Toch vinden we kansen geven erg belangrijk.

 

Daar zijn we als school natuurlijk best trots op. Tegelijkertijd zijn we altijd ontevreden. Want zeg nou zelf: tevreden zijn is het voorstadium van indutten en achterhaald worden. Dát laten we niet gebeuren!